بدنه
به طور کلی بدنه خودرو از نظر ایمنی زیبایی و آیرودینامیکی حائز اهمیت می باشد. به طور مثال از نظر زیبایی شکل دستگیره ها و چراغ ها و در خودروهای اس یو وی حتی شکل باربند به دقت مورد طراحی قرار می گیرد ولی در کنار بحث زیبایی بحث آیرودینامیکی سبب ادغام شدن این دو موضوع در کنار یکدیگر می گردد. به طور مثال شکل چراغ های خودرو همخوانی قابل توجه ای با زوایای بدنه و شکل آیرودینامیکی خودرو دارد و در مبجث ایمنی و امنیت شکل طراحی دستگیره و قفل های روی درب خودرو حائز اهمیت می باشد و در مواردی قفل درب با زائده هایی طراحی می گردد که در صورت تصادف شدید درب های خودرو قفل شده و مانع از باز شدن آن ها می گردد و در بحث ایمنی همه ی خودرو ها دارای شاسی کشی در قسمت درب و چارچوب خودرو می باشد که به هر علت و هر گونه آسیب به بدنه خودرو اولویت این طراحی ها حفاظت از جان سر نشین و حداقل خسارت می باشد. در مواقعی بدنه خودرو به صورت آکاردومی ساخته شده که در هنگام ضربات ناشی از تصادف ضربه را به خود جذب کند و مانع از انتقال ضربه و نیرو به سرنشین شود و به علت همین قضیه در خودروهای جدید نسبت به خودروهای قدیمی بدنه ضعیف تر، مخصوصا در قسمت سپر طراحی شده است که بیشتر به علت جذب ضربه ناشی از تصادف می باشد و در بعضی طراحی ها خودرو ها با تغییر شکل بیش از حد اتاق به طور مثال در خودری مگان پدال ترمز به وسیله فشار زائده بر روی اتاق کاملا از اتاق جدا شده و به اصطلاح امروز ی شکست و مانع از آسیب به پای راننده می گردد و در مواردی در خودرو از اربگ در سپر جلو استفاده می گردد. که قبل از بروز تصادف این اربگ ها عمل کرده و باعث کاهش شدت ضربه در برخورد با هر مانعی از جمله انسان می گردد. در مواردی نیز با قرار دادن قسمتی ضعیف تر در شاسی و کاپوت عمل جذب ضربه به واسطه خم شدن و تغییر شکل صورت می گیرد و این مورد بیشتر در ابتدای شاسی خودرو وجود دارد. اصولا قیمت لوازم بدنه(چراغ جلو رونیز، آرم جلو پنجره رونیز و پیکاپ، چراغ جلو ماکسیما، جک کاپوت ماکسیما و...) به طور کل بستگی به نوع خودرو و کیفیت قطعات به کار رفته و برند قطعات بستگی دارد.