سیستم روغنکاری
سیستم روغنکاری موتور خودرو، انتقال دهنده روغن با فشار مناسب به قطعات متحرک می باشد، که شامل اویل پمپ و روغن خنک کن و فیلتر و مجموعه ی کانال های انتقال روغن که در سیلندر و سرسیلندر و حتی در کارتل موجود می باشد، هست. روغن به واسطه ی خاصیت چسبناک بودن و با قرار گیری میان قطعات ثابت و متحرک مثل یاتاقان و میل لنگ باعث ایجاد یک فیلم نازک میان این قطعات می شو د. که سبب حفظ فاصله ی میل لنگ نسبت به یاتاقان که در حد صدم میلیمتر می باشد، و مانع از برخور د این دو به یکدیگر می گردد و همین امر همراه با کاهش اصطکاک سبب کاهش دما نیز می گردد. سیستم روغن کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، زیرا در صورت اختلال در امر روغن کاری در کمتر از چند ثانیه موتور خودرو به طور کامل مختل شده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت، . در سیستم روغن کاری همیشه باید از روغن موتور مناسب و طبق مشخصه شرکت مادر و اویل پمپ اصلی استفاد کرد. برای کارایی بیشتر و با کیفیت تر لوازم کامل موتور استوک بهتر است همواره سیستم روغن کاری موتور خودرو مورد بررسی قرار گیرد.