نیم موتور
نیم موتور با همان بلوک پایین موتور که شامل پیستون میل لنگ و شاتون می باشد، که بیشترین آب موجود در موتور اطراف بوش پیستون در گردش می باشد و شامل کانال اصلی روغن که وظیفه انتقال روغن به میل لنگ را دارد و همچنین نیم موتور پایین شامل کارتل روغن که خود شامل کارتل بزرگ و کارتل کوچک می باشد. کارتل بزرگ با دارا بودن زوایایی خاص وظیفه گرفتن حباب های موجود در روغن را قبل از برگشت روغن به کارتل کوچک بر عهده دارد و کارتل کوچک در اصل نگاه دارنده روغن اطراف توری روغن می باشد. نیم موتور خودرو بیشتر فشار احتراق را به واسطه بوش پیستون تحمل می کند ولی درجه حرارت کمتری نسبت به سرسیلندر دارد نیم موتور یا همان بلوک سیلندر در کنار موارد فنی شامل شماره موتور نیز می باشد که از نظر خرید و فروش اهمیت ویژه ای دارد و به طور کل نباید این شماره مختوش شده باشد. در کل قطعات موجود در بازار به صورت نو و استوک می باشد و در جهت کاهش هزینه و کیفیت بهتر قطعات اصلی استوک می توان از قطعات استوک موتور (لوازم کامل موتور استوک مورانو، لوازم کامل موتور استوک پیکاپ و رونیز) استفاده کرد.