گیربکس
گیربکس مجموعه ای از دنده ها و کلاج های مختلف که وظیفه تغییر سرعت و قدرت نسبت به شرایط رانندگی و خواست راننده را بر عهده دارد، که نسبت به نوع اتوماتیک و دنده ای انواع مختلف رانندگی را می توان تجربه کرد. به عنوان مثال گیربکس دنده ای در شرایط آفرود می تواند، تجربه ی بهتری نسبت به گیربکس اتوماتیک داشته باشد ولی گیربکس اتوماتیک در شرایط رانندگی شهری و یا رانندگی عادی نسبت به گیربکس دنده ای شرایط بهتری را دارا می باشد. در صورت خرابی گیربکس استوک مخصوصا اتوماتیک بنا بر تعریفی که کارخانه در کامپیوتر گیربکس یا همان TCM تعریف شده است، خودرو در دنده ی اضطراری معمولا دنده سه قابل حرکت می باشد ولی در گیربکس دنده ای در صورت شکستن دنده ها یا ماهک ها و یا خراب شدن صفحه کلاچ، به سختی خودرو قابل حرکت می باشد، و در این صورت باید معمولا توسط یدک کش خودرو را به تمیرگاه انتقال داد. در سالهای مختلف و بنا بر تجربیات مختلف در تعدادی از خودروهای جدید ترکیبی از گیربکس های اتوماتیک و دنده ای تولید شده است، که شامل مجموعه دنده های گیربکس دنده ای و صفحه کلاچ گیربکس دنده ای ولی به صورت دوبل می باشد که در حالت کلی به صورت دنده ای تعریف شده، ولی تعویض دنده آن با کمک یک مجموعه کلاچ دوبل و تقسیم کردن شفت گیربکس به دو قسمت که هر کدام به یک قسمت از کلاچ وصل می باشد و به کمک والف های ( شیرهای تعویض دنده) مختلف امکان تعویض دنده به صورت اتوماتیک ایجاد شده است. در حال حاضر قیمت گیربکس استوک موجود در بازار، مثل گیربکس استوک ماکسیما با توجه به کمپانی سازنده، نحوه ی واردات، کیفیت محصول و سایر عوامل بستگی دارد.