گیربکس CVT
گیربکس CVT یا همان گیربکس دور متغیر بر خلاف گیربکس های قدیمی فقط از یک دنده خورشیدی استفاده می کند و تبدیل دور توسط دو مجموعه پولی که نسبت به هم قابلیت تغییر قطر پولی را دارند، که این امر به وسیله ی فشار روغن و یک فنر قوی در داخل پولی به وجود می آید، در این گیربکس می توان گفت، روغن CVT که به عنوان مثال روغن های NS2 و NS3 که روغن های مناسبی برای گیربکس CVT می باشد و این نوع از گیربکس نسبت به بقیه گیربکس ها، نسبت به روغن و دمای روغن حساس بوده و به همین منظور یک خنک کن روغن ،جدا از خنک کن داخل رادیاتور یا سیستم خنک کن معمول ، به صورت یک رادیاتور کوچک تر در مدار گردش روغن گیربکس تعبیه شده است و صافی روغن در گیربکس CVT نسبتا حساس تر می باشد، زیرا هر گونه ناخالصی بر روی زنجیر و پولی ها سبب پایین آمدن سطح اصطکاک و عدم تناسب گردش پولی ها نسبت به یکدیگر شده، و این توسط TCM تشخیص داده شده و خودرو در حالت STEEP MOTOR قرار گرفته و حرکت خودرو به سختی صورت می گیرد. امروزه قیمت گیربکس های استوک نظیر قیمت گیربکس استوک ماکسیما به عوامل متعددی (کمپانی شرکت، برند محصول، نحوه ی تامین محصول نحوه ی واردات و....) بستگی دارد