آیا شست و شوی رادیاتور خودرو  سبب افزایش کارایی گیربکس می گردد؟

علت شست و شوی رادیاتور چیست؟  رادیاتور قطعه ای است برای خنک کاری و کنترل دمای مایع خنک کننده که به علت جنس آلومینیومی،  توانایی انتقال حرارتی بالایی را دارد و به علت دارا بودن کانال و شبکه این امر را به راحتی انجام می دهد که رادیاتور می تواند برای خنک کردن مایع خنک کننده موتور و حتی روغن گیربکس مورد استفاده قرار گیرد.به علت گردش آب در کانال های رادیاتور و خنک شدن آن توسط هوای بیرون به مرور زمان به علت گرد و خاک و آلودگی های موجود در هوای اطراف، شبکه های رادیاتور به مرور زمان کیپ شده و سبب ایجاد مقاومت در مسیر گردش هوا بین پره های رادیاتور می گردد و بهتر است با کارواش و از فاصله ی دور و یا اینکه به وسیله شوینده های خاص رادیاتور را شسته و این عمل باعث افزایش قدرت خنک کنندگی رادیاتور می گردد، و در بعضی از مواقع به علت عدم استفاده از ضد یخ سبب ایجاد رسوب در داخل رادیاتور می گردد که در این حالت نیز می توان با مایع مخصوص داخل رایاتور را شست، که سبب افزایش قدرت خنک کاری رادیاتور می گردد در سیستم های گیربکس، مثل گیربکس استوک ماکسیما و مورانو  به وسیله رادیاتور موتور، عمل شست و شوی رادیاتور بسیار مهم بوده و سبب افزایش بهره وری گیربکس می گردد.

با ما همراه باشید با چند سوال متداول و پاسخ فنی از زبان مهندس عزیزی کارشناس فنی تعمیرگاه خودروهای ژاپنی ......

عواملی که در گاز نخوردن خودرو تاثیر گذار است؟ به طور کلی در خودرو های جدید مخصوصا خودروهای نیسان از قطعه ای  به نام دینام سنسور هوا استفاده شده است که هر گونه خطا  و یا عدم کارکرد دقیق  این قطعه سبب می گردد خودرو به صورت روان گاز نخورد و سبب افزایش مصرف بنزین می گردد ولی هر گونه خطا در سنسور پدال گاز و یا دریچه گاز خودرو مخصوصا خودروهای تیانا و مورانو سبب ایجاد خطا و مانع از گاز خوردن خودرو می گردد.

علت قفل شدن فرمان خودرو؟ در سیستم روغن کاری خودرو به منظور روان بودن قطعات دوار، در داخل موتور از روغن موتورهای مرغوب استفاده می گردد. ولی به هر دلیلی به علت کاهش فشار روغن بین یاتاقان ها و عدم روغن کاری کامل و یا در مواقعی به علت کاهش کیفیت روغن اصطکاک بین قطعات مخصوصا باتاقان و میل لنگ افزایش پیدا کرد و سبب ایست موتور و یا همان قفل شدن فرمان می شود.

علت هواگیری سیستم ترمز؟ در سیستم ترمز خودرو از سیالی به نام روغن ترمز استفاده می گردد که به هیچ وجه به صورت متراکم نگشته و حجم ثابتی دارد ولی هر گونه وجود هوا در داخل سیستم ترمز سبب ایجاد نسبت تراکم می گردد و به همین دلیل علت سیستم ترمز باید به طور کامل از هوا تخلیه شود و به اصطلاح معمول باید هواگیری گردد.

علت خاموش نکردن موتور در زمان جوش آوردن خودرو؟  در هنگام جوش آوردن خودرو به هیچ عنوان نباید خودرو را خاموش کرد، زیرا  این مورد باعث می گردد، به علت جذب حرارت موتور توسط رینگ و پیستون این قطعات بهم چسبید و سبب آسیب بیشتر به موتور می گردد و بهتر است ار آب برای خنک کردن موتور استفاده گردد و در صورت نبود آب بهتر است هر چند ثانیه به موتور خودرو استارت بزنیم تا با این روش حرارت خودرو دفع شود و مانع از چسبیدن رینگ پیستون می گردد.

کارشناسان فنی جَت در تعمیرگاه تخصصی خودروهای ژاپنی،( تعمیرگاه ماکسیما در کرج ) آماده پاسخ گویی به همه سولات شما در حوزه خودرو به صورت آنلاین و حضوری می باشد، امیدوارم این نوع از خدمات رضایت شما مشتری محترم ، را برای ما به ارمغان بیاورد.